Motivasi Keakraban dalam Pelanggaran Kesopanan Pada Iklan Sampo Head and Shoulders: Kajian Pragmatik
DOI:
https://doi.org/10.29240/estetik.v7i1.9853Keywords:
Prinsip kesopanan, Pragmatik, Tuturan Iklan SampoAbstract
Downloads
References
Ana, M. (2022). Tindak Tutur Ekspresif dalam Podcast Close The Door Deddy Corbuzier Pada Episode “Coba Ibu Jawab JHT Gimana.†ESTETIK : Jurnal Bahasa Indonesia, 5(2), 113. https://doi.org/10.29240/estetik.v5i2.5080
Enggarwati, A., & Utomo, A. P. Y. (2021). Fungsi, Peran, dan Kategori Sintaksis Bahasa Indonesia dalam kalimat Berita dan Kalimat Seruan pada Naskah Pidato Bung Karno 17 Agustus 1945. ESTETIK : Jurnal Bahasa Indonesia, 4(1), 37. https://doi.org/10.29240/estetik.v4i1.2209
Ferdiana, M., & Rahman, Y. (2018). Maksim Kesopanan dalam Drama Kabale Und Liebe Karya Friedrich Schiller. Identitaet, 7(4).
Fitriyah, T., & Firdausah, I. (2023). Pemerolehan Sintaksis Pada Anak Usia Dini. LINGUISTIK: Jurnal Bahasa & Sastra, 8(4).
Hakim, B. (2007). Ngobrolin Iklan Yuk!. Yogyakarta; Galang Press.
Hermawan, H., & Hamzah, R. E. (2017). Objektifikasi Perempuan dalam Iklan Televisi: Analisis Lintas Budaya terhadap Iklan Parfum Axe yang Tayang di Televisi Indonesia dan Amerika Serikat. Jurnal Kajian Media, 1(2). https://doi.org/10.25139/jkm.v1i2.721
Hermawan, N. F. (2015). Bahasa dalam Iklan Layanan Masyarakat. El-Wasathiya: Jurnal Studi Agama, 3(1).
Kurniawati, W. (2018). LARANGAN MEMBUANG SAMPAH: POTRET BUDAYA MASYARAKAT MELALUI PEMAKAIAN BAHASA INDONESIA DI RUANG PUBLIK. http://repositori.kemdikbud.go.id/id/eprint/10057
Leech, G.. Principles of Pragmatics. (Cambridge; Longman, 1983).
Liliweri, A. (1997). Dasar-Dasar Komunikasi Periklanan. Ultra Aditya Bakti.
Misriani, A. (2019). Campur Kode dan ALih Kode pada Komunikasi Sehari-hari Masyarakat di Sekitar Tahura Bengkulu Tengah. ESTETIK : Jurnal Bahasa Indonesia, 2(1), 68. https://doi.org/10.29240/estetik.v2i1.900
Nisa, A. K., & Rahmawati, F. (2022). PRINSIP KERJA SAMA DAN KESOPANAN DALAM NOVEL PERGI KARYA TERELIYE: KAJIAN PRAGMATIK. Tabasa: Jurnal Bahasa, Sastra Indonesia, Dan Pengajarannya, 3(01), 45–57. https://doi.org/10.22515/tabasa.v3i01.5371
Putrayasa, & Bagus, I.(2014). Pragmatik. Yogyakarta; Graha Ilmu.
Rohma, W. S. T., & Prihatini, A. (2022). Tuturan Perintah Guru dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia dengan Metode Ceramah Plus Tanya Jawab dan Tugas (CPTT) di SD Negeri 01 Maguan. ESTETIK : Jurnal Bahasa Indonesia, 5(1), 89. https://doi.org/10.29240/estetik.v5i1.4121
Rohmadi, M., & Wijana, I.(2011). D. P. Analisis Wacana Pragmatik. Surakarta; Yumna Pustaka.
Sukmawati, D. (2020). Penggunaan Gaya Bahasa Pada Iklan Produk Kecantikan Berbahasa Mandarin. Jurnal Pendidikan Bahasa Mandarin Unesa, 3(2).
Winarsih, & Indrarini, R. (2021). Hubungan Antara Kualitas Produk Islami dan Selebriti Endorse Terhadap Keputusan Pembelian Produk Shampo Sunsilk Hijab. REVENUE : Jurnal Manajemen Bisnis Islam, 2(2).
Yule, G. (2014). Pragmatik. Yogyakarta; Pustaka Pelajar.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with ESTETIK : Jurnal Bahasa Indonesia agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).