Utilizing Suggestopedia Method in Teaching English Grammar
DOI:
https://doi.org/10.29240/ef.v7i1.5525Keywords:
Suggestopedia Method, Grammar TeachingAbstract
Downloads
References
Abdullah. (2017). PENDEKATAN DAN MODEL PEMBELAJARAN YANG MENGAKTIFKAN SISWA. 01(01), 45–62.
Afkarina, I. (2022). Wawancara Mahasiswi Daerah Al Hamidiyah Pondok Mahasiswi Pesantren Nurul Jadid.
Agung, N. (2020). Peningkatan Kemampuan Debat Bahasa Arab Mahasiswa Melalui Metode Suggestopedia. Jurnal Naskhi: Jurnal Kajian Pendidikan Dan Bahasa Arab, 2(1), 19–29. https://doi.org/10.47435/naskhi.v2i1.288
Anggraeni, S. W., & Alpian, Y. (2018). Penerapan Metode Sugestopedia Untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Puisi Siswa Kelas V Sekolah Dasar. Didaktika Tauhidi: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 5(2), 106. https://doi.org/10.30997/dt.v5i2.1265
Anggraini, N., Arianto, P., & Hidayanto, H. N. (2020). PENGEMBANGAN ONLINE APPLICATION BERBASIS ANDROID DALAM PEMBELAJARAN GRAMMAR. http://ejurnal.unisri.ac.id/index.php/widyawacana/article/view/3995
Baharun, H., & Zulfaizah. (2018). Revitalisasi pendidikan agama dalam pembentukan karakter peserta didik di madrasah. Elementary, 6(1), 43–62.
Bali, M. M. E. I., & Arifa, S. (2022). Eskalasi Keterampilan Komunkasi Siswa Melalui Metode Suggestopedia dalam Mengembangkan Kualitas Belajar. 6, 109–127.
Çiftci, H., & Özcan, M. (2021). a Contrastive Analysis of Traditional Grammar Teaching and Communicative Language Teaching in. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(2), 709–729.
Fakturmen. (2020). Metode Suggestopedia Dan Implikasinya Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Keterampilan Mengarang (InsyÄ’). Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(01), 1–30. https://doi.org/10.32699/liar.v4i1.1037
Habsy, B. A. (2017). Seni Memehami Penelitian Kuliatatif Dalam Bimbingan Dan Konseling : Studi Literatur. JURKAM: Jurnal Konseling Andi Matappa, 1(2), 90. https://doi.org/10.31100/jurkam.v1i2.56
Handoko, M. D. (2021). Pengembangan Manajemen Kelas Berbasis Suggestopedia Islami Di Pondok Pesantren Provinsi Lampung. In Disertasi.
Herman, S., Astini, J. W., Nugraheni, S., & Wardani, E. (2018). Suggestopedia Based Storytelling Teaching Model for Primary Students in Salatiga. 6(1), 64–75.
Karabacak, E. (2021). Aplication of Textlinguistic Method in Language Teaching. Cypriot Journal of Educational Sciences, 16(6), 3363–3370.
Khalilah, R. A. (2022). Wawancara pengajar daerah Al Hamidiyah Pondok Mahasiswi Pesantren Nurul Jadid.
Luthfiyah, F. (2020). Metode Penelitian Kualitatif (Sistematika Penelitian Kualitatif). In Bandung: Rosda Karya. http://www.academia.edu/download/35360663/METODE_PENELITIAN_KUALITAIF.docx
Mustajadli. (2020). Perencanan dan Pengembangan Wilayah. Ijap. https://www.academia.edu/42319180/Perencanan_dan_Pengembangan_Wilayah
Mustapha, M. A. (2018). Use of Suggestopedia To Improve Students’ Listening Skill in English Language. I-Manager’s Journal on English Language Teaching, 8(4), 16. https://doi.org/10.26634/jelt.8.4.14914
Mustapha, M. A. L. I. (2018). RESEARCH PAPERS USE OF SUGGESTOPEDIA TO IMPROVE STUDENTS ’ LISTENING SKILL IN ENGLISH LANGUAGE By. 8(4), 16–20.
Mutmainnah, & Fitriani, E. (2021). Prosiding Seminar Nasional Sastra Pengembangan Media Interaktif Powerpoint untuk Pembelajaran Grammar Tingkat SMP Di SMPI Al-Akbar Singosari 2021. http://ejurnal.budiutomomalang.ac.id/index.php/salinga/index
Nurfadhilah, S., & Abidah, S. (2022). Suggestopedia dalam Pembelajaran Bahasa Arab ( Studi Kasus dalam Pembelajaran Keterampilan Membaca Siswa VII MTs N $ Jember). 5(1), 118–146.
Ordu, U. B. (2021). The Role of Teaching and Learning Aids / Methods in a Changing World. New Challenges to Education Lessons From Around The Word, 19, 210–216.
Qasem, H., & Asaad, M. (2019). Idea Sharing : Analyzing the Principles & Techniques of English Language Teaching Emphasized in the Crescent English Course for Yemen. 57(June).
Rachmawati, S. A. (2022). PERSEPSI MAHASISWA TERHADAP PEMBELAJARAN ENGLISH GRAMMAR PADA MATA KULIAH BAHASA INGGRIS. PROGRESSA, 6(2), 60–72.
Rijali, A. (2019). Analisis Data Kualitatif. Alhadharah: Jurnal Ilmu Dakwah, 17(33), 81. https://doi.org/10.18592/alhadharah.v17i33.2374
Rossiter, A. (2021). The importance of GRAMMAR.
Sa’diyah, H. (2022). Wawancara Pengajar Daerah Al Hamidiyah Pondok Mahasiswi Pesantren Nurul Jadid 2.
SAHIDAH, H. (2019). PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN SUGGESTOPEDIA UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI BELAJAR SISWA PADA TEMA MENGENAL BENDA DI SEKITARKU KELAS III SD IT ARSYAD ISLAMIC SCHOOL KOTA PEKANBARU. Pendidikan, 2, 1–13.
Setiana, D. S. (2018). Meningkatkan Kemampuan Menyusun RPP dengan Pendekatan Saintifik Mahasiswa Pendidikan Matematika Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa Yogyakarta. Prosiding Seminar Nasional MIPA 2018, 1(1), 120–131. https://proceeding.unnes.ac.id/index.php/SNMIPA/article/view/215/171
Singodiwongso, S., & Susilawati, S. (2021). Peningkatan Penguasaan Grammar Dalam Menulis Kalimat Melalui Teknik Mistake Buster. KREDO : Jurnal Ilmiah Bahasa Dan Sastra, 5(1), 367–380. https://doi.org/10.24176/kredo.v5i1.5318
Sukmawati, A. K. (2020). Pembelajaran Kosakata Bahasa Inggris Menggunakan Metode Modelling The Way Pada Kleas IV MI Ma’arif Polorejo Kabupaten Ponorogo. http://etheses.iainponorogo.ac.id/id/eprint/11370
Susanthi, G. A. A. D. (2020). Kendala dalam Belajar Bahasa Inggris dan Cara Mengatasinya. Linguistic Community Services Journal, 1(2), 64–70. https://doi.org/10.55637/licosjournal.1.2.2658.64-70
Syah, J. M., & Sofyan, D. (2021). Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa SMP di Kampung Paledang Suci Kaler pada Materi Segiempat dan Segitiga. Plusminus: Jurnal Pendidikan Matematika, 1(2), 373–384. https://doi.org/10.31980/plusminus.v1i2.1270
Untari, S. K. (2020). Kreatifitas Guru Dalam Menyongsong Pembelajaran Masa Pandemi Covid- 19. Buana Pendidikan: Jurnal Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, 16(30s), 49–53. https://doi.org/10.36456/bp.vol16.no30s.a2757
Visakha, J. A. (2019). PENGARUH PENGUASAAN KOSAKATA DAN TATA BAHASA TERHADAP KEMAMPUAN MENULIS TEKS DESKRIPTIF BAHASA INGGRIS. 2(1), 68–79.
Waluyo, H., Suudi, A., & Wardani, N. E. (2018). Suggestopedia Based Storytelling Teaching Model for Primary Students in Salatiga. Malaysia Online Journal of Educational Techology, 6(1), 64–75.
Wulandari, S. (2022). Wawancara Pengajar Daerah Al Hamidiyah Pondok Mahasiswi Pesantren Nurul Jadid.pdf.
Yani, I. A., Ratnamulyani, I. A., & Kusumadinata, A. A. (2018). Pengaruh Kompetensi Berbahasa Asing Dan Pengorganisasian Dalam Menunjang Karir Dibidang Public Relations. Jurnal Komunikatio, 4(1), 1–12. https://doi.org/10.30997/jk.v4i1.1208
Downloads
Published
How to Cite
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).