Manajemen Pembelajaran Dalam Mengembangkan Kemandirian Anak Usia Dini di TK Edelweis Kelurahan Tanjung Pinang Kecamatan Jambi Timur Kota Jambi
DOI:
https://doi.org/10.29240/zuriah.v1i2.2176Keywords:
Management, Learning, Developing, Independence, Early childhood.Abstract
Downloads
References
Agus Wibowo. (2013). Manajemen Pendidikan Karakter di Sekolah. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Aisyah Fitrah. (2018). Meningkatkan Kreatifitas Anak usia Dini Melalui Koran Bekas di TK. Islam Al Falah Kota Jambi,. Jurnal Universitas Jambi.
Amirul Hadidan Haryono. (1998). Metodologi Penelitian Pendidikan. Bandung: Pustaka Setia.
Baharudin dan Moh. Makin. (2010). Manajemen Pendidikan Islam, Transformasi menuju Sekolah Unggul. Malang: UIN Maliki Pers.
B.E.F. Montolalu dkk. (2010). Bermain dan Permainan Anak Modul 1-12. Jakarta: Penerbit Universitas Terbuka.
Engkoswara dan Aan Komariah. (2011). Administrasi Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Jamal Ma’ruf Asmani. (2009). Manajemen Strategis pendidikan Anak Usia Dini. Jogjakarta: Diva Press.
Jurnal, Destriyani Butar Butar. (2018). Peningkatan Kemandirian Anak usia Dini melalui kegiatan Practical Life Pada Kelompok B di TK Islam Al Muttaqin Kota Jambi Tahun 2018. Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan Universitas Jambi.
Luluk Asmawati. (2014). Perencanaan Pembelajaran PAUD. Bandung: Rosdakarya.
Martinis Yamin dan Jamilah Sabri Sanan. (2010). Panduan Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Gaung Persada.
Mansur. (2009). Pendidikan Anak usia Dini Dalam Islam. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
M. Hgalim Purwanto. (1992). Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis Cetakan ke-5. Bandung: Rosdakarya.
Mukhtar Latif, dkk. (2013). Orientasi Baru Pendidikan Anak usia Dini dan Aplikasi. Jakarta: kencana Prenada Media Group.
Mursid. (2015). Pengembangan Pembelajaran PAUD. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Muhammad Fadhillah. (2012). Desain Pembelajaran PAUD. Tinjauan Teori & Praktik. Yogyakarta: AR Ruzz Media.
Novi Mulyani. (2018). Perkembangan Dasar Anak Usia Dini. Yogyakarta: Gava Media.
Siti Aisyah, dkk. (2011). Perkembangan dan Konsep Dasar Pengembangan Anak Usia Dini. Jakarta: Universitas Terbuka.
Suryadi dan Mulidya Ulfa. (2013). Hakekat Paud dan Pentingnya Pendidikan Anak usia Dini. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Suhar simi Arikunto. (2006). Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipra.
Sugiyono. (2010). MemahamiPenelitianKualitatif. Bandung; CV Alfabeta.
Sugiyono. (2007). MetodePenelitianPendidikan: Pendekataankuantitatif, kualitatifdan R & D, Bandung: Alfabeta.
Syamsu Yusuf. (2010). Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Bandung: PT Remaja Rosda Karya.
Trianto Ibnu badar Al-Tabayani. (2011). Desain Pengembangan pembelajaran Tematik Bagi Anak Usia Dini. Jakarta: Premadia Group.
Yuliani Nuraini Sudjiono. (2011). Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: PT Indeks.
Yuliani Nuraini Sudjiono. (2010). Bermain Berbasis Kecerdasan Jamak. Jakarta: PT Indeks, 2010.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with Zuriah : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).