Penanaman Nilai Agama dan Moral pada Anak Usia Dini Perspektif Peran Orang Tua
DOI:
https://doi.org/10.29240/zuriah.v3i2.5078Keywords:
Early Childhood, Play and Learning, Religious and Moral Values, Role of Parents, ViolenceAbstract
Downloads
References
A Tabiin. (2017). Menumbuhkan Sikap Peduli Pada Anak Melalui Interaksi Kegiatan Sosial. Journal of Science Teaching, 1(1).
Abu Ahmadi & Nur Uhbiyati. (2015). Ilmu Pendidikan. Rineka Cipta.
Afifah Nur Fitri A. (2016). Peran Orang Tua dalam Penanaman Disiplin pada Anak Usia Prasekolah Melalui Pembiasaan di Kelurahan Cihaurgeulis Bandung. Journal Edu Family, 2(2).
Ananda, R. (2017). Implementasi Nilai-Nilai Moral dan Agama pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini. https://dx.doi.org/10.31004/obsesi.v1i1.28
Conny R Semiawan. (2010). Metode Penelitian Kualitatif: Jenis, Karakteristik dan Keunggulannya. PT Grasindo.
Didik Supriyanto. (2015). Perkembangan Nilai Agama dan Moral Anak dan Pendidikan Keagamaan Orang Tua. 3(1).
Farida Agus Setiawati. (2006). Pendidikan Moral dan Nilai-Nilai Agama Pada Anak Usia Dini: Bukan Sekedar Rutinitas. Jurnal Paradigma.
Habibu Rahman. (2020). Pengembangan Nilai Moral dan Agama Anak Usia Dini. Edu Publisher.
Indriasih, A. (2022). Mengembangkan Moral dan Nilai Agama Anak Usia Dini Melalui Media Berbasis Karakter. Jurnal Pendidikan Tambusai, 8968.
Inten, D. N. (2017). Penanaman Kejujuran pada Anak dalam Keluarga. Journal Family Edu, 3(1).
Maryam Muhammad. (2016). Pengaruh Motivasi dalam Pembelajaran. Jurnal Lantanida, 4(2).
Masganti Sit. (2017). Psikologi Perkembangan Anak Usia Dini. Prenadamedia Group.
Moh Roqib. (2016). Ilmu Pendidikan Islam Pengembangan Pendidikan Integratif di Sekolah, Keluarga dan Masyarakat. PT LKiS.
Muqowim, dan D. L. (2020). Pengembangan Nilai Agama Pada Anak Usia Dini dalam Perspektif Islam. Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 85.
Mursid. (2017). Pengembangan Pembelajaran PAUD. PT Remaja Rosdakarya.
Nisaul Jannah. (2020). Mengajarkan Sholat pada Anak Usia Dini dalam Masa Social Distancing Covid-19 Perspektif Hadis. Journal Studi Alquran dan Hadis, 4(2).
Nurma, & S. P. (2022). Penanaman Nilai Agama dan Moral pada Anak Usia Dini di TK Harapan Bunda Woyla Barat. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini.
Rismareni Pransiska, & Z. W. (2021). Analisis Nilai-Nilai Agama dan Moral Anak Usia Dini pada Film Animasi Omar dan Hana. Jurnal Golden Age. https://doi.org/10.29408/jga.v5i01.3497
Salasiah. (2021). Penanaman Nilai Agama dan Moral Anak Usia Dini Melalui Kegiatan Rutinitas. Early Childhood and Family Parenting Journal, 17.
Siti Nurjanah. (2018). Perkembangan Nilai Agama dan Moral (STPPA Tercapai). Jurnal Paramurobi, 1(1).
Wirdhana, dkk. (2014). Komunikasi Efektif Orang Tua dengan Remaja. BKKBN.
Wuri Wuryandani. (2010). Peranan Keluarga dalam Menanamkan Nilai Moral Pada Anak Usia Dini. Jurnal Diskus, 14(1).
Yanis, A. (2018). Penerapan Metode Cerita dalam Pengembangan Moral dan Nilai Agama pada Taman Kanak-Kanak. Jurnal Pendidikan dan Pemikiran, 217.
Yanti, S. (2021). Analisis Perkembangan Nilai-Nilai Agama dan Moral Anak Usia Dini pada Tayangan Film Animasi Nusa dan Rarra. Jurnal Tazkirah, 938.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with Zuriah : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).